زمین زیباست. چه کنیم زیبا تر شود؟ :: دایره سبز (Green circle)

دایره سبز (Green circle)

انجمن غیر رسمی حامیان محیط زیست (G&C)

دایره سبز (Green circle)

انجمن غیر رسمی حامیان محیط زیست (G&C)

دایره سبز (Green circle)

باید از این دارایی بهتر مراقبت کنیم!
این گوهر گران بها؛ که زندگی انسان به آن وابسته است.
بیایید با محیط زیست مهربان تر برخورد کنیم.
به دایره سبز بپیوندید.

پیوندها
يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۲:۰۱ ب.ظ

زمین زیباست. چه کنیم زیبا تر شود؟

جالب است بدانید که حدود 40 میلیارد سال است که منظومه شمسی ما به وجود آمده است این منظومه شمسی که ترکیب بی نظیری از ستاره سیاره شهاب سنگ است زیبایی بی نظیری دارد. اما صبر کنید در منظومه ای به این عظمت در منظومه ای که بیش از هفت سیاره دارد در منظومه ای که مشتری صد برابر زمین عظمت دارد و خورشید هزار برابر مشتری بزرگ است.
اما در این منظومه ای به این بزرگی چیزی که کره زمین به این کوچکی را خاص کرده است حیات است.

اولین عکس‌ها از فضا /ببینید

 

ما باعث شدیم که درخت ها کم شوند ما باعث شدیم که نسل خرس ها نسل روباه ها نسل نهنگ عنبر و نسل مشک آهو از بین برود تنها به خاطر زیبایی و تنها به خاطر غرور و تکبر بیش از حد.

 

اگر اینگونه پیش برود تا ۵۰ سال بعد چیزی نداریم که برای فرزندان و برای فرزندان فرزندانمان به ارث بگذاریم‌.

 

پس بیایید با نگاهی دیگر به این زمین نگاه کنیم زمین این خانه و کاشانه بزرگ ما نفسش تنها

به چند چیز بند است:

۱- آب:
اگر در مصرف آب شیرین بی‌رویه کنیم ما می‌مانیم دریاها و اقیانوسها ای از جنس آب شور آبی که انسان حتی توان چشیدن آن را ندارد ما می‌مانیم و تشنگی و ما می‌مانیم و مرگ

 

۲- حیوانات:
حیوانات در نگاه اول برای ما انسان ها مزاحم به نظر می رسند اما جالب است بدانید که همین حیوانات وحشی و اهلی برای ما انسان ها فواید بسیاری دارند.
ما از حیوانات اهلی استفاده می‌کنیم از آنها به عنوان غذا به عنوان حمال به عنوان باربر و به عنوان خدمتکار استفاده می کنیم.
حیوانات وحشی نیز برای ما انسانها نقشه رفتگر در زندگی واقعی را دارند اگر ببر یا پلنگ یا شیر یا گرگ نباشند نسل آهو ها نسل بز ها و نسل حیوانات علف خوار آنقدر زیاد می‌شود که دیگر جایی و مکانی برای ما انسان ها باقی نمی‌ماند.

 

۳- خاک:
اگر خاک نباشد دیگر نه گیاهی بر زمین می روید و نه درختی رشد می‌کند و در نتیجه این حیوانات و انسان ها سیر نمی شوند و از گشنگی می میرند.

 

۴- درختان و گیاهان:
اگر هیچ درخت و گیاهی بر این زمین نباشد
۷۰ درصد غذای ما انسان ها از بین می رود و غذای تمام حیوانات اهلی و علف خوار نیز تمام می‌شود در نتیجه ما از گشنگی میمیریم.

۵- اکسیژن
زندگی حیوانات زندگی حشرات و زندگی انسان‌ها به اکسیژن وابسته است اگر اکسیژن نباشد انسان بیش از
۲ دقیقه نمی تواند زنده بماند.

 

۶- دی اکسید کربن
دی اکسید کربن برای ما انسانها سم است اما اگر همین دی اکسید کربن نباشد باعث می‌شود که دیگر هیچ درخت و هیچ گیاهی بر زمین رشد نکند.

 

۷- خورشید
بیایید این بار کمی فراتر از حد خودمان برویم.
خورشید سالیان درازی است که برای زمین نور و گرما تولید می کند اگر تنها نیم ساعت خورشید خاموش شود تمام موجودات کره زمین از بین می‌روند تمام دریاها خشک می‌شوند و تبدیل به یخ می‌شوند و تمام خاک ها ناباروَر می‌شوند و تمام انسان‌ها از سرما میمیرند.

 

از بین این دلایل که زندگی ما انسانها به آنها وابسته است تقریباً چند عدد ما می توانیم در آنها تاثیرگذار باشیم به طور مثال ما می‌توانیم با مصرف درست آب و با خوش اخلاقی با حیوانات؛ در آینده خودمان تاثیر مثبت بیشتری داشته باشیم.

 

 

نظرات  (۱)

عالی✌

پاسخ:
ممنون

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی